כרטיס גוגל העסק שלי…? 🤔 סליחה? במה בדיוק מדובר? רוב בעלי העסקים נוטים להתעלם מכרטיס גוגל העסק שלי כחלק מתמהיל הקידום של העסק או שכלל לא מודעים לקיומו. אבל היי, אנחנו פה להגיד לכם שאתם מכירים ויודעים מה זה גם מבלי לקרוא לילד בשמו. הנה הוא:
מה זה גוגל לעסק שלי (GOOGLE MY BUSINESS)?
פרופיל העסק שלי בגוגל (שבעבר היה ידוע כ-Google Local ו-Google Places) הוא הפלטפורמה שמניעה את רישומי העסקים של גוגל ומעניקה לעסק שלכם את ההזדמנות להופיע בחבילה המקומית, כמו גם להופיע במספר תוצאות שונות ולנהל כיצד המידע שלהם מוצג על כל אחד מהם.
זוהי פלטפורמה שכל בעלי עסקים מקומיים צריכים להיות מודעים לה ולהשתמש בה בהתחשב בכך שהמידע שאתם שולחים לרישום שלכם יוכל להופיע במספר דרכים שונות במנוע החיפוש, כולל פאנל הידע, החבילה המקומית ומפות. בואו נסקור כל אחד מאלה.
פרופיל העסק שלי בגוגל (שבעבר היה ידוע כ-Google Local ו-Google Places) הוא הפלטפורמה שמניעה את רישומי העסקים של גוגל ומעניקה לעסק שלכם את ההזדמנות להופיע בחבילה המקומית, כמו גם להופיע במספר תוצאות שונות ולנהל כיצד המידע שלהם מוצג על כל אחד מהם.
זוהי פלטפורמה שכל בעלי עסקים מקומיים צריכים להיות מודעים לה ולהשתמש בה בהתחשב בכך שהמידע שאתם שולחים לרישום שלכם יוכל להופיע במספר דרכים שונות במנוע החיפוש, כולל פאנל הידע, החבילה המקומית ומפות. בואו נסקור כל אחד מאלה.
עכשיו כבר נראה לכם יותר מוכר? חשבנו ככה.. אז הנה המשמעות השיווקית של הכרטיס החביב הזה שגוגל מציג בפנינו (במקרה הנ"ל כשחיפשנו את שם העסק "סטודיו גברא" בשורת החיפוש).
רישום עסק בכרטיס גוגל העסק שלי, להלן יקרא – Google My Business (GMB) – הוא אחד מהכלים החזקים ביותר העומדים לרשותם של עסקים מקומיים שמעוניינים לשפר את הנראות שלהם במנוע החיפוש ובמפות של Google. רישום ועדכון GMB שעבר אופטימיזציה יכול לעזור לעסק שלך למשוך יותר לקוחות מקומיים על ידי דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש המקומיות של Google ובחבילות המפות.
מחקרים אחרונים מראים ש-53 אחוז ממשתמשי הסמארטפונים שביצעו חיפוש מקומי ביקרו בעסק או יצרו איתו קשר תוך 24 שעות. מכאן עולה החשיבות של רישומי GMB כמסייעים להגעה של לקוחות או לעידוד תנועה לאתרים, שיחות, בקשות לניווט וביקורים במקום.
על ידי מילוי מלא של פרטי העסק שלכם, הוספת תמונות ותוכן מרתקים, עידוד ביקורות לקוחות, וידוא שהרישום שלכם מאומת ושיפור פרופיל ה-GMB שלכם, אתם יכול לשפר באופן דרסטי את הקידום האורגני (SEO) של העסק שלכם. אל תוותרו על הכלי הזה! שלבו אותו במערך ה-SEO שלכם כבר היום.
למה לי להתאמץ על GMB?
טיוב הפרופיל ב-GMB חיוני לכל עסק שמנסה להרחיב את הנוכחות הדיגיטלית שלו ולמשוך לקוחות באזור שלו. עבודת אופטימיזציה על הכרטיס מספקת יתרונות רבים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על הנראות שלך בחיפוש המקומי ולסייע בהנעת צמיחה אורגנית לעסק שלכם. לדוגמה:
- דירוגים גבוהים יותר בחיפוש מקומי
רישום GMB מלא ומשופר ישפר את נתוני החשיפה שלכם בחיפושים מקומיים הרלוונטיים לעסק שלכם. אם נמשיך את הדוגמה של סטודיו לצילום – אם העסק שלכם נמצא באזור חיפה, חיפוש בגוגל אחר סטודיו לצילום שמבוצע מאזור חיפה, יציג את העסק שלכם במיקום גבוה, במידה וה-GMB שלכם מעודכן כמו שצריך. - עלייה בתנועת גולשים לאתר
דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש יכוון תנועה איכותית יותר לאתר העסק שלכם - יותר שיחות ובקשות להוראות הגעה
תכונות כמו לחצן השיחה והצגת מסלול הגעה מקלות על לקוחות בסביבה שלכם ליצור קשר עם העסק שלכם או לבקר בו באופן פיזי. - מודעות למותג משופרת
GMB מביא את פרטי העסק שלך אל מול מחפשים מקומיים נוספים, ומגביר את הנראות והמודעות למותג שלכם. - ביקורות לקוחות
GMB מקל על הלקוחות להשאיר ביקורות מפורטות שבונות אמון והוכחה חברתית לעסק המקומי שלך. נכון.. לא כל הביקורות יהיו חיוביות, אבל:
גם ביקורות שליליות הן הזדמנות להעניק שירות לקוחות איכותי ובונה אמון
2. אפשר לשלוט על כמות הביקורות החיוביות ולהטות את הכף לטובתן, על ידי עידוד לקוחות מרוצים להשאיר ביקורת חיובית.
איך מתחילים?
את הרישום ל-GMB מתחילים מפרופיל הגוגל שלכם (או של העסק שלכם).
הרישום נמצא כאן.
לוחצים על תפריט אפליקציות גוגל ובוחרים
בכלי לניהול פרופיל העסק
(או באנגלית: Business Profile).
לאחר מכן מתחילים לרשום ולמלא את הפרטים!
10 טיפים לאופטימיזציה של רישום ה-GMB שלכם
- מלאו את פרטי העסק שלכם במלואם
ספקו פרטי עסק מלאים ומדויקים כגון כתובת, מספר טלפון, אתר אינטרנט, שעות פעילות ושירותים מוצעים. זה עוזר ללקוחות למצוא ולעסוק עם העסק שלך.
2. הוסיפו תמונות באיכות גבוהה
שלבו תמונות ברזולוציה גבוהה ומקצועיות של החוץ, הפנים, המוצרים, השירותים, הצוות וכו'. זה יהפוך את הרישום שלך למושך מבחינה ויזואלית ובונה אמון.
3. עודדו ביקורות לקוחות
עודדו באופן פעיל לקוחות מרוצים להשאיר ביקורות מפורטות וחיוביות על החוויה שלהם. ביקורות מגבירות את המוניטין ועוזרות לך לדרג גבוה יותר.
4. אשרו את העסק שלכם
עברו את תהליך האימות של Google דרך טלפון, דוא"ל, סרטון או גלויה כדי לאשר את זהות העסק שלכם. הפעולה תעניק לגיטימציה לעסק ותעניק לו רישום תג "מאומת". רק כך יוכל 'כרטיס גוגל העסק שלי' להופיע בפני גולשים באופן גלוי
5. וודאו אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלכם
ודאו שאתר האינטרנט שלכם מותאם לנייד, נטען במהירות, משתמש במילות מפתח מקומיות ויש לו סימון סכמה לשיפור הדירוג וגילוי המקומיים.
6. פרסמו עדכונים והגיבו לביקורות
פרסם לעתים קרובות עדכונים כגון אירועים, הצעות וחדשות כדי לרתק לקוחות. הגיב גם באופן מקצועי לביקורות כדי להציג את שירות הלקוחות שלך.
7. נתחו את ה-GMB באמצעות אנליטיקס
בדקו מדדים כגון צפיות, פעולות ולחיצות באופן קבוע כדי לזהות הזדמנויות לשיפור הרישום שלכם ומאמצי השיווק שלכם. הדוח החודשי אמור להגיע אליכם במייל וניתן לצפות דרכו בנתונים המלאים
8. סמנו את העסק במפות Google
סמן את הרישום שלך במפה, הוסף תמונות באיכות גבוהה ועדכן באופן קבוע את שעות העסק, התפריטים וכו'. זה עוזר ללקוחות למצוא ולהתחבר לעסק שלך.
9. העלו תוכן באופן קבוע
בעלות ובעלי עסקים מודעים למקורות כמו פייסבוק, אינסטגרם ויו טיוב המתאימים לקידום תוכן רלוונטי לעסק – כתוב או וידאו – אך רבים אינם יודעים כי ניתן להעלות תוכן גם ל-GMB, כרטיס גוגל העסק שלי. הן באמצעות פוסטים והן באמצעות שאלות ותשובות.
10. הפעילו קמפיין ממומן
שקלו להפעיל קמפיין גוגל ממומן PPC, סביב ביטויים רלוונטיים לתחום הפעילות שלכם,
על מנת לייצר, בין היתר, חשיפה גדולה יותר ל GMB שלכם.
11. ויש גם טיפ בונוס…
הקפידו לעדכן את כרטיס גוגל העסק שלי כל הזמן. עדכנו על כל שינוי בשעות הפעילות, פרטי יצירת הקשר, תמהיל המוצרים של העסק ועוד – הכל כדי לשמור על דיוק, חשיפה טובה וזורמת לנכסים של העסק (הפיזיים והדיגיטליים) ולספק חוויית לקוח חלקה.
לסיכום: רישום ממוטב של Google My Business חיוני לכל עסק מקומי שרוצה לשפר את הנראות שלו ולמשוך יותר לידים באינטרנט. הקפידו על מילוי הסעיפים המקצועיים המוצגים במדריך זה כדי לדרג את העסק שלכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש המקומיות, להניע יותר תנועת אתרים, להגדיל שיחות ובקשות לדרכים, להגביר את המודעות למותג ולזכות ביותר ביקורות לקוחות. השקיעו זמן במיטוב רישום ה-GMB שלכם וצפו בשיפור הצמיחה האורגנית שלכם לנכסים הדיגיטליים והפיזיים של העסק.
בהצלחה!